De slotenmaker die ook museumsloten maakt

Restauratie van sloten op onderdelen van schepen

Allereerst: de slotenmaker in amsterdam heeft de sloten voor ons geïnstalleerd. Het museum van Janel heeft diverse waarde volle scheep onderdelen liggen. De slotenmaker moet hier natuurlijk zijn werk doen om deze onderdelen te beschermen door oude sloten te vervangen en restaureren. De schepen zien er mooi en top uit op deze manier. De schepen zijn op deze manier weer optimaal beschermd tegen dieven of mensen die denken wat mee te kunnen nemen uit deze schepen.

Slotenmaker om auto onderdelen achter slot en grendel te zetten

Ook auto onderdelen zijn helaas geliefd bij dieven. Om te voorkomen dat er een velg of band wordt gestolen kan een slotenmaker de auto extra beveiligen door bijvoorbeeld een velgenslot te plaatsen of een kettingslot zodat de auto niet weg kan, indien een inbreker toch nog kans ziet om met de auto weg te rijden. Ook sloten van auto deuren kunnen na geruime tijd gaan slijten door veelvuldig gebruik, roest of beschadigingen. Als het slot zo beschadigd is kan de deur van de auto niet meer goed reageren op de sleutel. In dat geval moet een slotenmaker zeer snel ter plaatse zijn. De beste autosleutels zijn voorzien van een kwaliteitskeurmerk zoals “OEM” met daarbij behorende sloten. Het kan ook zijn dat een autoslot niet meer opengaat en stroef gaat door vast zittende roest of zand. Ook dan moet een slot vervangen worden als de sleutel vast is komen te zitten. Indien je jezelf hebt ingesloten van de auto kan alleen een ervaren slotenmaker sloten openbreken en nieuwe plaatsen met nieuwe bijbehorende sleutels.

Jan Lels
nieuwe sloten zijn altijd goed.

Slotensystemen tegen inbraak

Er zijn bepaalde sloten verkrijgbaar die extra veilig zijn tegen inbraak. Deze sloten zijn ook wel voorzien van het politie keurmerk. Dieven gebruiken diverse trucs denk aan kerntrekken waardoor met een schroef een cilinder uit een slot kan worden gehaald. Hiertegen zijn bepaalde kerntrek beveiligde sloten met SKG*** keurmerk wat sterke zware beveiligde sloten zijn. In een sleutelmatrix kan bij een woonhuis of gebouw tevens ook een slotenplan worden opgesteld. Denk aan meerpunt sluitingen die ramen en deuren om meerdere punten zowel binnen als buiten dichthouden. De koevoet truc kan hierbij niet gebruikt worden om makkelijk binnen te breken. De inbreker zal dan dus extra veel moeite moeten doen en de kans op opgeven is hierdoor ook groter. Alarmsystemen in combinatie met een sleutelplan is het meest veilige. Detectoren zoals glasdetectoren en bewegingssensoren zorgen hierbij dat het alarm direct afgaat zodra een onbevoegde bijvoorbeeld een raam in wil slaan. Doordat moderne systemen tegenwoordig direct een automatische melding via een sms bericht naar de meldkamer doen, is de politie snel ter plaatse en is de kans groter dat een inbreker op heterdaad betrapt wordt. Sommige slotenmakers installeren ook deze systemen naast een sleutelplan.

Sloten vervangen

Sloten kunnen oud en roestig worden. Deze moeten dan ook zo spoedig mogelijk worden vervangen. Een slot dat roestig is kan makkelijk open worden gebroken. Tevens kunnen deuren en ramen extra beveilig worden door dievenklauwen te plaatsen zodat een deur of raam ook van binnenuit niet open te breken is. De sleutelmaker kan sleutels bij laten maken die specifiek op een slot passen. Een nieuw slot betekend ook nieuwe sleutels. Nieuwe sloten door een goede slotenmaker zijn hierbij van beste kwaliteit en bevatten altijd een politie keurmerk. Sloten kunnen ook beschadigen door jarenlang veelvuldig gebruik of door slijtage aan het sleutelgat waarbij ook de deur niet goed meer sluit. Ga vooral niet zelf aan de slag. Een slot kun je makkelijk forceren waardoor het niet meer werkt of je jezelf buiten of insluit. Om dit gevaar te voorkomen is het altijd belangrijk zo snel mogelijk een slotenmaker te bellen die snel ter plaatse is. Ook staan nieuwe sloten extra mooi qua uiterlijk op de deuren van je woning.

Jen Lels

Hoek van Holland is nauw verbonden met de zee en de monding van de Nieuwe Waterweg. Sinds de opening van de Nieuwe Waterweg in 1872 zijn talloze schepen aan de monding gestrand. Het aanlopen van de Nieuwe Waterweg vereiste veel stuurmanskunst, vooral bij harde of stormachtige wind. Sinds 1986 wordt in het Redding- en Veerdienstmuseum de boeiende historie van scheepsrampen en reddingswerken getoond in een oude munitiebunker aan de Badweg in Hoek van Holland. In 1990 heeft het bestuur van de stichting Reddingmuseum Jan Lels een gedeelte van de ruimte in de bunker beschikbaar gesteld aan het bestuur van het Nationaal Veerdienstmuseum. In 2008 zijn de beide musea gefuseerd tot het Redding- en Veerdienstmuseum Jan Lels. Het museum wordt uitsluitend door vrijwilligers beheerd en in stand gehouden. Het museum Jan Lels beheert een indrukwekkend aantal objecten, boekwerken, schilderijen, foto’s en andere tastbare herinneringen. Herinneringen die de rijke heroïsche en soms trieste historie illustreren van het reddingwezen in het Noordzeegebied vanaf Scheveningen tot aan de Belgische kust. In het museum wordt tevens de geschiedenis getoond van de voormalige Stoomvaartmaatschappij Zeeland, die meer dan 100 jaar de veerdienst tussen Nederland en Engeland heeft onderhouden. Het museum beheert een omvangrijk aantal objecten die de geschiedenis van de Veerdienst, die eveneens zo intens is verbonden met de Hoekse samenleving, tastbaar maken.

Author: Jen Lels

Hoek van Holland is nauw verbonden met de zee en de monding van de Nieuwe Waterweg. Sinds de opening van de Nieuwe Waterweg in 1872 zijn talloze schepen aan de monding gestrand. Het aanlopen van de Nieuwe Waterweg vereiste veel stuurmanskunst, vooral bij harde of stormachtige wind. Sinds 1986 wordt in het Redding- en Veerdienstmuseum de boeiende historie van scheepsrampen en reddingswerken getoond in een oude munitiebunker aan de Badweg in Hoek van Holland. In 1990 heeft het bestuur van de stichting Reddingmuseum Jan Lels een gedeelte van de ruimte in de bunker beschikbaar gesteld aan het bestuur van het Nationaal Veerdienstmuseum. In 2008 zijn de beide musea gefuseerd tot het Redding- en Veerdienstmuseum Jan Lels. Het museum wordt uitsluitend door vrijwilligers beheerd en in stand gehouden. Het museum Jan Lels beheert een indrukwekkend aantal objecten, boekwerken, schilderijen, foto’s en andere tastbare herinneringen. Herinneringen die de rijke heroïsche en soms trieste historie illustreren van het reddingwezen in het Noordzeegebied vanaf Scheveningen tot aan de Belgische kust. In het museum wordt tevens de geschiedenis getoond van de voormalige Stoomvaartmaatschappij Zeeland, die meer dan 100 jaar de veerdienst tussen Nederland en Engeland heeft onderhouden. Het museum beheert een omvangrijk aantal objecten die de geschiedenis van de Veerdienst, die eveneens zo intens is verbonden met de Hoekse samenleving, tastbaar maken.